5 sätt man kan göra affärer via Facebook

  • Driva affärer till din fysiska butik
  • Skapa affärer på din webbshop
  • Lansera nya produkter
  • Generera leads
  • Skapa nya affärskontakter

Kontakta oss

Varför marknadsföring via Facebook & Sociala medier?

Över 4,5 miljoner besökare varje dag

Hur får du maximal spridning för din kampanj? Genom att annonsera där alla är, förstås. Genom att marknadsföra dig på Facebook får dina annonser oslagbar spridning.

Mer än 4,5 miljoner svenska besökare per dag gör Facebook till en svårslagen etta när det gäller marknadsföring på sociala medier.

Nå användare ned på individnivå

Som annonsör är du förstås angelägen om att nå ut till rätt målgrupp, så att du inte kastar annonspengarna i sjön.

Med reklam på Facebook kan du känna dig tryggt förvissad om att alltid nå rätt publik. Med sin unika kännedom om sina användare slipper du använda trubbiga urval av grupper och når istället användarna på individnivå.

  • Driv affärer till er fysiska butik

    Med Facebooks lösningar för företag når du enkelt ut till de som befinner sig i rätt område, nära din fysiska butik och som är intresserade av just ditt erbjudande.

  • Skapa affärer på er webbshop

    På ditt företags Facebook-sida kan du enkelt skapa länkar till din webbshop, men du kan också lägga upp produkter och tjänster som länkar direkt till din butik på nätet. 

  • Lansera nya produkter

    Skapa ett Facebook-event för att lansera nya produkter. Du bjuder förstås in de som gillat din sida, men med ett sponsrat inlägg eller en annons når du ännu fler intresserade. Om många gillar ditt event och delar det med sina vänner kan ditt event bli viralt och få massor av extra uppmärksamhet, alldeles gratis.

  • Generera leads

    Genom att bjuda in användare att interagera, komma med feedback och ställa frågor kan du få kontakt med nya potentiella kunder som du på sikt kan konvertera genom att anpassa eller utöka ditt erbjudande.

  • Skapa nya affärskontakter

    Marknadsföring på Facebook handlar inte bara om att hitta nya kunder. Ditt företag kan också hitta andra företag och personer att samarbeta med. På sikt kan ni tillsammans tjäna ännu mer pengar på Facebook.

  • Demografisk teckning

    Facebook har bra verktyg och rätt kunskap om sina användare för att du ska kunna välja rätt demografi, vare sig den är baserad på ålder, kön, bostadsort eller någonting annat.

Bästa sättet att nå mobilanvändare

Gruppen mobilanvändare har vuxit lavinartat och fortsätter växa varje dag. Faktum är att många helt skippat datorn och gör allt via sin telefon eller surfplatta. Att nå mobilanvändare med traditionell annonsering på webben är svårt, eftersom allt fler tjänster använder appar, som gör att användarna helt missar de traditionella kanalerna.

Använd facebook till företagets marknadsföring, så får du god räckvidd även på mobila plattformar. Annonser och sponsrade inlägg på Facebook syns lika bra, oavsett om det är en app eller webbläsare som används och hjälper dig att tjäna pengar genom kampanjer, direkt riktade till rätt individer.

Skapa tillväxt i sociala medier

Öka antalet besökare och kunder genom annonsering på Facebook. Facebook är inte bara en plattform där vänner och bekanta möts, delar bilder och diskuterar. Det är också en mycket kraftfull plattform när det gäller att nå fram med annonsering till precis den målgrupp du söker.

Det går snabbt och enkelt att komma igång med att annonsera på Facebook och du väljer själv målgrupp och omfattning på din kampanj. Du kan när som helst justera ditt annonsupplägg efter ändrade förutsättningar, eller för att ännu bättre hitta precis de besökare och kunder som ger bäst avkastning per satsad annonskrona.

Sociala medier är vår styrka!

Vi hjälper er att bearbeta nya intressenter om ert företag genom Facebook annonsering. Är inte du nöjd, är inte vi nöjda.

Har du funderingar kring din nuvarande leverantör, är intresserad av att börja annonsera via Facebook eller har allmänna frågor kring Facebooks annonsering så tveka inte att kontakta oss!

Kontakta oss

Optimera annonser efter intresse

När du väljer att annonsera på Facebook kan du välja exakt vilka intressen du vill att dina besökare ska ha. Utifrån dina användarnas intressen når du precis den målgrupp krävs för en lyckad annonsering.

Hitta personer som matchar dina kunder

Med en Facebook-annons är det lätt att nå personer som liknar dina befintliga kunder, tack vare Facebooks unika förmåga att gruppera människor utifrån multipla variabler.

Hur funkar Facebook annonsering?

Marknadsföring på Facebook kan göras organiskt, genom att användare gillar och delar dina inlägg, men du kan också öka spridningen genom att sponsra det inlägget eller skapa en annons.

Sätta upp sponsrade inlägg

Sponsrade inlägg kan sättas upp när som helst, utifrån ett inlägg du redan publiceras, eller utifrån ett som skrivs speciellt för ändamålet. Vid varje tillfälle betalar du en exakt summa pengar för att nå ett specificerat antal användare som inte sett inlägget tidigare. Du väljer också vilken demografi du vill nå.

Hur skiljer sig Adwords från Facebook?

Google AdWords är baserat på användares sökhistorik och surfvanor. Däremot finns ingen heltäckande kännedom om personerna. På Facebook sker all marknadsföring utifrån kända användarprofiler som hela tiden byggs på. Facebook vet helt enkelt mer.

Vad kostar sponsrade inlägg på?

När du sponsrar ett inlägg på Facebook betalar du beroende på hur många användare du vill nå. Det går bra att börja med femtiolapp och sedan fylla på om sponsringen fungerar bra.

Optimera er Facebook-profil

Se till att er Facebook-profil innehåller relevant information om er verksamhet och att era produkter och tjänster ligger i rätt kategorier. Detta gör att Facebook får bättre möjligheter att matcha er med rätt användare.

Skapa annonser för Facebook

Att skapa annonser för Facebook går snabbt och lätt med annonsverktyget som finns inbyggt i Facebook för företag. I det enklaste fallet krävs bara annonstext och kännedom om vilka du vill nå, och förstås någonting för annonsen att länka till.