Intresserad av att köpa leads?
Trött på att spendera oräkneliga timmar med att leta efter leads? Kalla samtal är en aktivitet de flesta avskyr inklusive undertecknad.
Att köpa relevanta kontakter som någon annan samlat in sparar tid och låter dig arbeta smartare.
Vi säljer ring, e-mail listor och bygger säljtrattar som samlar in varma leads.
Köpa ring eller mail-adresser?
Vi säljer ring och e-mail listor berikade med följande information.
- Bransch: Specifika branscher som teknik, finans, hälsa etc.
- Företagsstorlek: Antal anställda eller intäkter.
- Geografiskt läge: Städer, regioner eller länder där företaget är baserat.
- Befattningar: Exempelvis VD, försäljningschef, marknadschef, HR-specialist.
- Nivåer: Operativ, mellanchef eller högre ledning.
- Avdelning: Försäljning, marknadsföring, IT, produktutveckling etc.
- Namn och e-post: Specifika individer eller företag.
- Telefonnummer: Telefonnummer till beslutsfattare
Är du intresserad av att köpa ring eller e-mail listor till företag, vänligen kontakta oss. Specificera gärna vilken bransch, samt hur många nya kontakter ni är intresserade av.
GDPR
Intresserad av att köpa varma leads?
Vill du veta hur man kan slippa ringa kallt helt? Vi samlar in varma, kvalificerade och dessutom validerade leads till.
Igenom leadsgeneratorer ifrån vilka vi säljer varma leads som skickas direkt till er.
Nedan har du tre exempel på leadgeneratorer som vi skickar kunder till våra klienter ifrån:
Vad menar vi är varma, kvalificerade och validerade leads?
- Kalla leads – Företaget eller personen har inte visat något intresse för er produkt / tjänst
- Kvalificerade & varma leads – Företaget eller personen har visat ett intresse för er typ av produkt.
- Kvalificerade och validerade leads – Företaget eller personen har visat ett intresse för er tjänst och har gått igenom en valideringsprocess där vi exkluderat de som inte passar ert företag.
Vi kan samla in uppgifter och skicka direkt till ert CRM system och generera möten som dyker upp i er kalender.
Skillnad emellan bra och dåliga leads?
Vi menar det bästa leadet är en besökare som redan visat ett intresse för ditt företags produkter eller tjänster.
- De har aktivt uttryckt ett intresse genom att fyllt i en intresseanmälan.
- Vi har ställt flera frågor till dem i syfte att se om de passar er tjänst.
Speed to lead
Hur snabba är ni på att svara inkommande förfrågningar?
Att svara snabbt är avgörande om man vill konvertera ett lead till att bli en betalande kund.
Om svarstiden är lång, svalnar köparens intresse eller så köper de av en konkurrent.
Det här skiljer emellan branscher, men företag som svarar snabbt kommer upplevas som mer på tårna.
Köpa Leads online
Att köpa leads är ett utmärkt, för att inte säga oslagbart sätt att hitta potentiella klienter till ditt företag.
Att bygga en digital säljtratt online som spottar ur sig 100-tals kvalificerade leads oaktat om ni söker privatpersoner eller företag tar visserligen tid, men kan på sikt generera pålitlig tillväxt och göra ditt liv mycket enklare.
Det är enligt marknadsföringslagen förbjudet att skicka e-post till privatpersoner i marknadsföringssyfte.
Du måste ha tillstånd och kunden skall ha gett aktivt samtycke innan du skickar nyhetsbrev eller annan typ av marknadsföring via e-mail.
Sannolikt ja, särskilt om ni har någon form av påvisbar relation.
Vi bygger hemsidor och sätter upp kampanjer som genererar leads.
Skickar du mail till personer eller företag finns det en risk IP-adress spam klassas. Om man vill skicka mycket e-mail på en gång behöver man över tid bygga upp trovärdighet.
Hur bör marknadsföra er tjänst eller produkt beror delvis på om ni säljer en:
- Komplexa eller icke-komplexa tjänst / produkt?
- Vem är din målgrupp?
- Lång eller kort köpcykel?
En tandläkare har svårt att väcka intresse för sina tjänster.
Däremot om kunden har ett medvetet behov t.ex. ett hål i en tand som gör ont är köpcykeln kort. I princip handlar det bara om att synas när kunden söker efter en tandläkare där de bor.
Om du säljer en dröm? Måste vi väcka intresse innan kunden får ett behov och kommer köpa den.
Då kan man:
- Göra kampanjer via Sociala medier.
- Försöka ranka organiskt på problem (sökord) du tror din lösning fixar.
- Registrera vilka som besökt din sida.
- Skapa opt-ins på dina sidor så ni får kontaktuppgifter.
- Skapa re-targeting kampanjer som påminner dina besökare om er.
- Generera bokningar automatiskt via din hemsida som läggs upp i kalendern.