Sociala Medier

Hur får du maximal spridning för din kampanjer? Genom att annonsera där alla är, förstås. Genom att marknadsföra er via sociala medier får era annonser oslagbar spridning till låg kostnad per visning och klick. 

Facebook

Världens största sociala nätverksplats som besöks av hela 4,5 miljoner svenskar per dag.

Instagram

Näst störst efter Facebook. Har större engagemang än någon annan plattform för sociala medier.

Linked-in

LinkedIn har väldigt mycket information om sina användare. Således kan man annonsera effektivt.

Vad mer?

Om man vill nå specifika målgrupper kan t.ex. Tik-Tok eller Twitch vara utmärkta platser att annonsera p.

Varför sociala medier?

Frågor vi brukar få om annonsering i Sociala medier

Medvetenhet

Enkelt uttryckt är det första steget innan försäljning är medvetenhet. Människor kan inte köpa eller vilja ha det som de inte vet finns. 

Annonsering på sociala mediers syfter är att väcka uppmärksamhet och påminna om era tjänster eller produkter. 

Variation

En fördel med sociala medier är att det finns en plattform och kampanj för alla målgrupper.  

Om din primära målgrupp är medelålders kvinnor är Facebook & Instagram utmärkta plattformar. Vill man nå en yngre målgrupp är snapchat, tiktok och twitch utmärkta kanaler. 

Nå exakt rätt målgrupp

Det borde inte vara en hemlighet att Facebooks användare är produkten. De flesta upplever nog det här som diffust, men orsaken till att Facebook är gratis är datan de tar i utbytte för att plattformen är gratis. 

Som annonsör ger det här en stora fördelar eftersom kampanjer kan skräddarsys ner på en relativt exakt nivå.  

Mätbart

Kampanjer på sociala medier är relativt enkla att mäta. Hur många interagerar med ens annonser? Hurdana är interaktionerna? Hur många klickar igenom? Lägger man till en landingssida eller en pixel kan man få reda på exakt hur många som konverterat på din hemsida också. 

Mer affärer

Det är svårt att misslyckas på sociala medier om ens tjänst eller produkt passar mediumet. Klickkostnaderna i jämförelse med t.ex. Google-ads eller en kampanj på TV är försumbara i jämförelse. *Det är samma ögon överallt. 

Dock finns det så klart många fällor och det är tyvärr inte bara så enkelt som att lägga upp organiska inlägg och korsa fingrarna.  Tajming, målgrupp, annonsutformning med mera är essentiellt. 

Oslagbar return of investment

Ett klick på Google-Ads kostar i genomsnitt 23:-. Jämför det med Facebook, Pinterest eller Instagram där ett genomsnitt klicka tingar 1/4 av kostnaden. 

Möt oss bakom bolaget

Som team utvecklar vi effektiva SEO strategier för framåtsträvande företag som vill vinna lika mycket som vi. Fundamentet i vad vi tror på är att skapa långa kundrelationer igenom att alltid sätta kundens intresse i första rum.  När ni lyckas och växer, så gör vi också det.